Сторінка соціального педагога

Соціальний педагог

Професійно-технічного училища №42

Красун Тетяна  Віталіївна

«Мудрий не той, хто знає багато,

А той, чиї знання корисні.»

Есхіл

         Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У ПТНЗ він є громадським інспектором з охорони дитинства.

Соціальний педагог, як фахівець повинен дотримуватись таких основних норм та правил:

  • Толерантність – соціальний педагог повинен терпляче ставитися до своїх клієнтів і не виражати до них як не симпатії, так і не антипатії.
  • Конфіденційність отриманої інформації – соціальний педагог не має права розголошувати отриману інформацію про свого клієнта, про його проблеми та негаразди, окрім таких винятків: якщо ця інформація може нашкодити клієнту чи комусь іншому; якщо ця інформація потрібна для проведення слідства; та інші випадки що передбачені чинним законодавством України, тоді інформація підлягає розголошенню.
  • Професіоналізм фахівця – соціальний педагог повинен мати належну освіту та належний рівень кваліфікації щоб плідно працювати в своїй галузі. Також соціальний педагог повинен підвищувати та покращувати свій рівень професіональності, вивчаючи і опрацьовуючи нові джерела і публікації, статті та видання які можуть покращувати його професіональний рівень, статті та видання які можуть покращувати його професіональний рівень. Для підвищення своєї професійності соціальний педагог повинен також проходити курси підвищення кваліфікації, які діють при навчальних закладах, які готують соціальних педагогів.
  • Клієнтоцентризм – для соціального педагога інтереси клієнта повинні бути вище своїх власних інтересів.

 

У своїй діяльності керуюся:

  • Конституцією України
  • Законом України “Про освіту ”
  • Положенням про психологічну службу в системі освіти України
  • Нормативними документами МОН України
  • Декларацією прав людини
  • Конвенцією ООН про права дитини
  • Чинним законодавством України
  • Етичним кодексом психолога

Нормативні документи:

 

Напрямки діяльності: Діагностична; Прогностична; Консультаційна; Захисна; Соціально — перетворювальна; Профілактична; Організаційна

Для учнів:
У яких випадках звертатися до соціального педагога?
— якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
— якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
— якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
— і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє…

 

Для батьків:  

Соціальний педагог:

  • здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
  • сприяє захисту прав учнів;
  • бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх, пропаганди здорового способу життя;
  • проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди та консультації,);
  • є посередником між училищем, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків;
  • веде відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи у навчальному закладі.

Соціальний захист, як першочергове завдання в роботі соціального педагога, передбачає здійснення контролю за умовами життя та виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також захисту прав та інтересів дітей, які потребують допомоги держави. Тому соціальний педагог виконує низку соціально-педагогічних завдань, які регламентовані такими нормативними документами, як Закон України «Про освіту», Закон України «Про охорону дитинства», Закон України «Про Загальнодержавну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року», Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», Закон України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Закон України «Про реабілітацію інвалідів в Україні», Закон України «Про попередження насильства в сім’ї», Постанова Кабінету Міністрів України № 226 від 05.04.1994 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» і т.д.

 

Одним з основоположних документів з питання захисту прав дитини є

Конвенція ООН про права дитини, прийнята в 1989 році Генеральною Асамблеєю ООН.

 

Пам`ятка батькам Якщо:

  • дитину постійно критикувати, вона вчиться ненавидіти;
  • дитину висміюють, вона стає замкненою;
  • дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
  • дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
  • дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
  • дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
  • дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
  • дитина росте в ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
  • дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
  • дитина живе в розумній привітності, вона вчиться знаходити любов у світі