Традиція чи новаторство?

21 березня у ПТУ-42 відбулося засідання методичної комісії суспільно-гуманітарних дисциплін. Основним питанням обговорення була орієнтація педагогічного колективу на традиційні форми роботи у навчальному процесі чи інноваційні технології під час вивчення дисциплін гуманітарного циклу.

Модератор засідання – голова методичної комісій суспільно-гуманітарних дисциплін – Єфімовська Ірина Сергіївна . Вона зазначила, що сучасний світ перебуває у бурхливому розвитку науково-технічної революції, яка не оминає жодної сфери життя людини, зокрема й освітньої; наголосила, що основним завданням вчителя нині є допомога в орієнтації серед такого різноманіття й раціональне використання усіх здобутків технічного прогресу.

Викладач української мови та літератури Шведова Наталя Миколаївна та бібліотекар Пташник Ольга Михайлівна представили аудиторії  топ-7 універсальних освітніх новинок, якими варто нині послуговуватись сучасним вчителям. Серед таких: мультимедійна (електронна) лекція, віртуальна екскурсія, метод проектів, веб-квест, веб-конференція, інтернет-дискурс, кейс-метод, які нині є основними продуктами освітнього науково-технічного прогресу.

Викладач історії Мойсеєнко Оксана Вікторівна та керівник вокального гуртка Сінько Вячеслав Анатолійович ознайомили присутніх із шляхом становлення вітчизняної методики викладання й педагогічної науки, акцентуючи увагу на здобутках окремих науковців, якими варто послуговуватися й нині.

Наприкінці засідання присутні мали можливість переглянути інсценізацію уривку з п’єси «Дума про вчителя» І. Драча у виконанні студентки 4 курсу Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського Олійник Оксани.

Члени засідання створювали модель учителя майбутнього, виокремлюючи його ключові риси та компетентності. Так, педагоги визначили основні ролі, які має виконувати сучасний вчитель – вчитель майбутнього: розробник навчальних програм, фасилітатор, презентатор, тренер, наставник, менеджер, консультант, дослідник, агент змін.